Tik, tak, boem!

0
(0)

Een spannend spelletje waarin de kinderen zo snel mogelijk de juiste antwoorden proberen te geven voordat de bom ontploft!

Tik, tak, boem! kan worden ingezet voor het oefenen van de tafels, hoofdrekenen, spellingscategoriën, begrippen oefenen, etc.

BENODIGDHEDEN

  • vraagkaartjes/vraaglijst
  • timer

SPELUITLEG

De leerkracht zet een timer, bijvoorbeeld via (https://www.online-stopwatch.com/bomb-countdown/full-screen/). Om het extra spannend te maken kun je ervoor kiezen om de tijd niet aan de klas te laten zien.

Het spel wordt in groepjes van 3-4 kinderen gespeeld. Ieder groepje heeft één bom. Zodra de tijd loopt krijgt de leerling met de bom een vraag. De speler met de bom probeert zo snel mogelijk antwoord te geven. Is het antwoord goed? Dan mag de bom worden doorgeven. Is het antwoord fout? Dan krijgt de speler met de bom een nieuwe vraag. Als de bom ontploft, krijgt de speler die op dat moment de bom heeft een letter van een gekozen woord, bijvoorbeeld BOM.

Het spel is afgelopen zodra een speler alle letters van het woord heeft. De rest heeft gewonnen.

VARIANTEN

Je kunt er ook voor kiezen om de puntentelling om te draaien. In dat geval krijgen alle spelers een letter die de bom NIET hebben zodra de bom ontploft. Het spel eindigt zodra een leerling (of meerdere leerlingen) alle letters van het woord hebben.

Kinderen kunnen Tik, tak, boem ook zelfstandig spelen met een stopwatch.

Hoe groot is de kans dat je dit in de praktijk gaat gebruiken?

Klik op een ster om je stem uit te brengen

Gemiddelde 0 / 5. Aantal stemmen: 0

Nog geen beoordelingen. Wees de eerste!

Wat fijn dat er een behoorlijke kans is dat je dit idee gaat gebruiken!

Vind je het misschien ook leuk om mij te volgen op mijn socials?! Zo ben je altijd op de hoogte van de nieuwste berichten! 😀

Jammer dat je het idee waarschijnlijk niet gaat gebruiken

Hopelijk vind je een ander idee die je wel kunt gebruiken!

Heb je een (verbeter)suggestie voor me om dit idee te verbeteren?

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *