ππΈπΈπ βπΌβ ππΌ βππ πβπΌπ
Daar istie dan, de eerste πππΏπππππππ-post van meester LΓ©on! π’

Doel: inoefening van de zinsontleding. In dit geval de pv, onderwerp en gezegde. Natuurlijk ook mogelijk met doelen, als: lijdend voorwerp of meewerkend voorwerp etc.
πͺππ§ πππ ππ π‘π’πππ
1)
Voor elk team een eigen stapel met dezelfde hoeveelheid zinnen met onderstreepte zinsdelen (pv, onderwerp, gezegde, lijdend voorwerp en meewerkend voorwerp). Download onderaan deze pagina de kaartjes die LΓ©on heeft gemaakt.
2)
Bakken met een kaart erop welk van bovenstaande erin moet, zodat kinderen daar hun antwoord in kunnen leggen.
ππ’ πͺππ₯ππ§ πππ§
- Verdeel de kinderen in teams (bijvoorkeur 4 of 5).
- Ze vormen een rij en rennen naar jou als leerkracht zodra het spel start.
- Ze krijgen van jou (of eventueel hulpje) een kaart met een zin erop.
- Deze zinnen moeten ze lezen en in de juiste bak stoppen. Staat bijvoorbeeld de persoonsvorm onderstreept op het kaartje, dan moet die in de bak met ‘Persoonsvorm’.
- Daarna rennen ze terug en tikken de volgende leerling in de rij aan.
Tip: Zorg dat je vooraf stiekem een geheim teken op de briefjes zet, zodat je ze makkelijk kan nakijken en weet of ze het onderwerp, pv, enzovoort zijn.
Plezier en betrokkenheid gegarandeerd!
DOWNLOADS
- Ren je Rot – zinsontleding (team 1)
- Ren je Rot – zinsontleding (team 2)
- Ren je Rot – zinsontleding (team 3)
- Ren je Rot – zinsontleding (team 4)

π©π²π²πΉ π½πΉπ²ππΆπ²πΏ πΊπ²π ππ½π²πΉπ²π»!
..ππ πππ πππ πππ πππππ?