Een leuk alternatief voor het aanbieden van oefeningen op papier/computer is door ze op te hangen op verschillende plekken in de klas. In theorie verandert er voor de kinderen niet zoveel: ze moeten gewoon de opdrachten maken, maar in de praktijk voelt het totaal anders aan. De kinderen zijn veel gemotiveerder en meer betrokken.

𝘽𝙀𝙉𝙊𝘿𝙄𝙂𝘿𝙃𝙀𝘿𝙀𝙉
- 15-20 opdrachten
- invulblad/schrift
𝙃𝙊𝙀 𝙒𝙀𝙍𝙆𝙏 𝙃𝙀𝙏?
Knip alle opdrachten los van elkaar zodat ze elk op een apart blaadje staan. De losse opdrachtblaadjes hang je verspreid in de klas op. Dit kun je zelf doen, maar je kunt dit ook door de kinderen laten doen (ik had als regel dat de opdrachtblaadjes in het zicht moesten hangen, dus niet onder een tafelblad of in een la oid). De kinderen lopen rond met hun invulblad op zoek naar de vragen en beantwoorden ze.
Ik heb deze werkvorm ingezet tijdens een taalles over verkleinwoorden. Bij een spellingsles zou je er ook voor kunnen kiezen dat de kinderen het invultabel op tafel moeten laten liggen, het woord bekijken waar ze het vinden, goed moeten onthouden en pas bij hun eigen tafel mogen opschrijven.