Gamification in de klas

0
(0)

Kinderen, pubers en jongvolwassenen willen de wereld ontdekken en dat doen ze het liefst door te spelen. Dit boek beschrijft hoe game-elementen kunnen worden geïntegreerd in de klassenpraktijk.

Bij Gamification gaat het om het gebruiken van de elementen uit spellen om leerlingen te motiveren, feedback te geven en/of inzicht te geven in hun eigen leerproces. Het kan worden ingezet als didactische aanpak die een erg positief effect kan hebben op het leerrendement, mits je het goed inzet.

In het boek ‘Gamification in de klas’ lees je over hoe game-elementen kunnen worden geïntegreerd in de eigen onderwijspraktijk. Hierbij wordt de lezer voorzien van achtergrondinformatie en aan de hand genomen door middel van een uitgebreid stappenplan om zelf direct aan de slag te kunnen gaan.

Hoe groot is de kans dat je dit in de praktijk gaat gebruiken?

Klik op een ster om je stem uit te brengen

Gemiddelde 0 / 5. Aantal stemmen: 0

Nog geen beoordelingen. Wees de eerste!

Wat fijn dat er een behoorlijke kans is dat je dit idee gaat gebruiken!

Vind je het misschien ook leuk om mij te volgen op mijn socials?! Zo ben je altijd op de hoogte van de nieuwste berichten! 😀

Jammer dat je het idee waarschijnlijk niet gaat gebruiken

Hopelijk vind je een ander idee die je wel kunt gebruiken!

Heb je een (verbeter)suggestie voor me om dit idee te verbeteren?

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *