Flipover-spel

0
(0)

Wauw! Mijnwerkplekje.nl heeft enkele materialen uit haar webshop beschikbaar gesteld voor mij en de 𝕄𝕖𝕕𝕖𝕤𝕡𝕖𝕝𝕖𝕣𝕤 😃🙌🏻

De komende periode kunnen jullie inspirerende posts verwachten met deze materialen ingezet voor spelend en bewegend leren. Bij deze de eerste van 𝕁𝕦𝕗 𝕄𝕒𝕟𝕕𝕪.

Oh, wat een gaaf ding!’ De afgelopen weken heb ik die opmerking vaak gekregen en terecht! Deze supergave klapper heb ik gebruikt bij het automatiseren van procenten, breuken en kommagetallen. Ter ondersteuning bij de lessen, maar ook als spelletje heb ik hem ingezet.

Spel #1

Voor het eerste spel maakte ik kaartjes met de breuken, kommagetallen en procenten (download hier).

Hoe gaat het in z’n werk?

Leerlingen kunnen dit zelfstandig spelen of samen met iemand.

1. Trek een kaartje (bijvoorbeeld 50%);

2. Zet de bijbehorende kaart naar voren op de klapper (deze vind je bij de groene kaarten);

3. Zoek de bijbehorende kaarten (1/2 en 0,5);

4. Controleer je antwoord. Als alle cijfers aan de achterkant hetzelfde zijn dan weet je dat je antwoord klopt.

Spel #2

Voor het tweede spel hebben de kinderen een blaadje of schriftje en iets om mee te schrijven nodig.

Hoe gaat het in z’n werk?

Leerlingen spelen dit in tweetallen.

1. Draai één van de kaarten van de klapper om.

2. Schrijf zo snel mogelijk de andere 3 kaarten op.

3. Wie als eerste klaar is en het goed heeft, krijgt een punt.

4. Controleer het antwoord met de klapper.

Hoe groot is de kans dat je dit in de praktijk gaat gebruiken?

Klik op een ster om je stem uit te brengen

Gemiddelde 0 / 5. Aantal stemmen: 0

Nog geen beoordelingen. Wees de eerste!

Wat fijn dat er een behoorlijke kans is dat je dit idee gaat gebruiken!

Vind je het misschien ook leuk om mij te volgen op mijn socials?! Zo ben je altijd op de hoogte van de nieuwste berichten! 😀

Jammer dat je het idee waarschijnlijk niet gaat gebruiken

Hopelijk vind je een ander idee die je wel kunt gebruiken!

Heb je een (verbeter)suggestie voor me om dit idee te verbeteren?

Laat een reactie achter

Winkelwagen
[]